Hlavní sponsor

Banner
Banner
Banner
Banner

IGC Browser

Banner
Banner
Banner

Reklama

Banner

ADVANCE SIGMA 8 PDF Tisk Email
Napsal uživatel Miloš Lauermann   
Neděle, 02 Říjen 2011 22:09

Křídlo mi doručili až ke dveřím, ale na start jsem si ho musel vyvézt vlastním autem. Protože jsem létal skoro všechny předcházející verze křídel Sigma, tak jsem byl zvědav na vývojovou verzi číslo 8.
Start za silného větru je relativně snadný, nezjistil jsem žádnou tendenci k předstřelu. Za nulového větru má křídlo mírnou snahu zůstat trochu za hlavou.

Tohle křídlo jsem létal na čtyřech rozdílných sedačkách: Impress 2 a 3, ADVANCE lightness a Sup’air Evo XC2.

První lety v sedačce Impress 2 se vzletovkou 93 kg ukazovaly na velmi jemné a komfortní křídlo. Měl jsem pocit, jako kdybych neletěl na ostrém křídle EN-C. Boční pohyby uvnitř stoupáku nejsou téměř žádné, zatímco v podélném směru je zvolen výjimečně vyvážený kompromis mezi efektivitou a pohodlím.
Při popisu ovladatelnosti mohu konstatovat že „osma“ není tak hravá jako Sigma 4, ale také není tak mdlá, jako Sigma 5 a je jen o něco méně ovladatelnější než Sigma 7. Nicméně ovladatelnost mohu popsat jako zřetelně lepší, než má většina „vyzrálých“ Sigm. Jen nevím, jestli je to pro Sigmu dobré či ne.



Po přesednutí do sedačky Lightness se 86 kg startovní hmotností (neseřiditelný prsní popruh se šířkou 50cm) za řízných turbulentních podmínek na závětrné straně, jsem se občas necítil příliš pohodlně, přinutit křídlo reagovat okamžitě na zásahy do řízení podle toho, jak jsem si přesedl uvnitř sedačky se mi prostě nedařilo... Zapomněl jsem, jak dramaticky může sedačka změnit chování křídla. Ale měkká Sigma 8 byla vždy nad mou hlavou, bez kolapsů, vždy čekalo na to, jak si změním svůj posed.
Za letu se sedačkou EVO XC2 při vzletovce 90 kg, jsem měl pocit že křídlo Sigma 8 bylo o něco stabilnější než v impress2.

 

Impress3... (pokračování brzy)

Sigma 8 prokázala při menší velikosti stejnou klouzavost, možná menší o 0,1, v porovná za letu s kamarádem Ronym a jeho Deltou L, zatímco základní rychlost Sigmy 8 byla nižší o 0,5 km/h.

Při létání v “homogenních a stabilních“ stoupácích >2 m/s Sigma 8 ukázala velice dobrou míru stoupavosti, podobnou Deltě. Ale ve slabých stoupácích <0,5 m/s mírný zástřel křídla za hlavu znemožní jeho zakousnutí do stoupáku, zvláště při kombinaci s protivětrem. Máte sice pocit, že se pohybujete směrem vzhůru, nicméně vário ani nepípne.
Velké uši jsou stabilní. Pocit při použití speedu je trochu tvrdší než u Sigmy7, ale křídlo má relativně dobrý klouzák i v této konfiguraci.

Shrnutí
Přátelské chování Sigmy 8 je jeho silnou stránkou. Protože je snadněji ovladatelná a měkčí než 7, může se velmi snadno stát oblíbeným „prvním“ křídlem kategorie EN-C u pilotů, kteří do této kategorie právě vstupují.

Klady:
Snadno ovladatelné
Pohodlné
Snadno proveditelné velké uši
Uživatelsky příjemné

Co bych zlepšil (osobní názor):
Mnohem více „kousavější“ ve slabších stoupácích
Rychlejší, více přímočaré a zábavnější ovládání.

Stav k 2.10.2011 23:15

Odkaz na zdroj

Aktualizováno Úterý, 03 Únor 2015 23:14