Hlavní sponsor

Banner
Banner
Banner
Banner

IGC Browser

Banner
Banner
Banner

Reklama

Banner

AIRCROSS U-CROSS PDF Tisk Email
Napsal uživatel Miloš Lauermann   
Pondělí, 28 Listopad 2011 22:08

Vybalení tohoto černozeleného křídla na startovačce bylo pečlivě sledovanou událostí. Výborné dílenské zpracování vrchlíku se strunami, žebry, komorami, vstupy do komor …..všechna ta napohled složitá práce, která vypadá podobně dokonale, jako když se podíváte do originálních švýcarských hodinek! Pravé mistrovství…


Měl jsem pocit, jako kdybych se chystal k letu na měsíc novým raketoplánem NASA ;-). Spodní část vyvázání je provedena klasickými šňůrami s opletem, galerie pak bezopletovými.
Start za bezvětří vyžaduje plynulý tah bez vypuštění až do chvíle, kdy máte křídlo nad hlavou, stejně jako u jeho předchůdce U-sport.

 

První stoupák a střední tah v řidičkách skoro jako u NOVA Factor 2, o kterém jsem si myslel, že není možné najít hbitější křídlo, protože ještě více hbitosti prostě nelze využít. Ale stalo se.
Křídlo U-Cross je mnohem hbitější než Factor 2!!

„Efektivní“ létání s U-Cross v termice vyžaduje opravdu vytříbené zkušenosti při „tahání“ za řídičky, protože k lepšímu ustředění stoupáků je nutné udržet toto výkonné křídlo nad hlavou!
Konstruktér tohoto křídla odvedl znamenitou práci uvnitř vrchlíku, takže je ve výsledku velmi dobře natlakované a nejen díky tomu křídlo je i celkově nadupané. A to bezpochyby zajistí, že nebudete chtít si ho jen tak snadno nechat vyfouknout, když ho udržíte nad hlavou.

 

Pokud bych nějak měl zařadit U-Cross do kategorie EN-C nějakým obrazným přirovnáním, pak bych OZONE Delta cítil jako šťastného, uvolněného, dlouhovlasého týpka, který má kalhoty ještě o něco níže, než je obvykle zvykem, s ohnutými, měkkými koleny a vůbec, mírně plandajícím oblečením á la „rastaman“.
Křídlo U-Cross bych personifikoval spíše jako energického, 20 letého nabušence, který právě vyrazil z posilovny, s  Red Bullem v ruce, nosem nahoru, „trendy look“, měnící směr ve zlomku sekundy, kroky jako na pružinách …a to i když se nikdo zrovna nekouká;-)!*

Pokud chcete točit sérii 360°zatáček s U-Crossem, čiňte tak zásadně před jídlem . Ale stejně po několika utažených otáčkách je čas akorát tak otevřít hubu a začít řvát „….mmmmaaaaaammmiiii“. Piloti, kteří mají rádi tenhle pocit, určitě nahradí svůj polštář v posteli sbaleným křídlem U-Cross.

Se vzletovkou 95 kg a velikostí S je stoupavost ve slabých podmínkách průměrná. Výkonově si tohle křídlo stojí v kategorii EN-C na úrovni UP XC2, GIN Tribe M nebo OZONE DELTA M, s tím, že má vyšší základní rychlost.

Aby křídlo U-Cross vyhovělo požadavkům EN-C, má speed „délku“ jen 10cm, nicméně při jeho plném využití, je nárůst rychlosti ±10 km/h, při zachování opravdu dobré klouzavosti.
S velkýma ušima je křídlo stabilní a jejich otevření je rychlé.

 

Stav k 28.11. 2011 22:17

Zdroj.
Další foto.

* Původně se mi tam při překladu cpalo „…tělo samý sval a šlacha, v očích aby se mu jiskřilo….“ Ale pak mi došlo, že tohle asi moc lidí už nezná ;-)…

Aktualizováno Úterý, 03 Únor 2015 23:17