Hlavní sponsor

Banner
Banner
Banner
Banner

IGC Browser

Banner
Banner
Banner

Reklama

Banner

GRADIENT NEVADA PDF Tisk Email
Napsal uživatel Miloš Lauermann   
Středa, 26 Prosinec 2012 19:38

Měl jsem možnost si otestovat Aspen 4 před šesti měsíci a doposud si pamatuji jednoduchost i pohodlnost letů, i když se jedná o křídlo EN-C.
No, a teď tu mám křídlo Nevada, EN-B křídlo, velikosti 26 (startovací hmotnost 85 až 100 kg).

Start
Při větru 5 km křídlo vyžaduje rovnoměrný tah a nad hlavu ho nedostanete příliš rychle.


Ve vzduchu
Nejprve jsem letěl na křídle Nevada 26 při vzletovce 96kg, zatímco kamarád Moni pilotoval Mentor 2 S, též se vzletovkou 96 kg.
Potenciál klouzavosti křídla Nevada jsem cítil ihned po startu! Míru stoupavosti v termice nelze hodnotit jinak než perfektní! Tohle křídlo se nehne kupředu, ani zpátky, prostě jen stoupá!

Středění stoupáků vyžaduje dlouhodobý zásah pilota do řízení, než kluzák začne točit. Nemohu tvrdit, že řízení je tak přesné a přímé jako u M2, ale je stále ještě v pořádku.



Ve stoupácích křídlo neztrácí svůj potenciál, a to jak ve stoupavosti, tak i klouzavosti!

Létání v různorodých podmínkách, s přihlédnutím k tomu, že Nevada je určena pro kategorii pilotů high end B, mi umožňuje prohlásit, že poskytuje stejný komfort jako Blacklight.

Trimová rychlost je okolo 39 km/h, maximální rychlost při vzletovce 98 kg může být srovnatelná s M2 velikosti S při vzletovce 95 kg. U M2 je přece jen nějaký ten 1 km rychlosti navíc, nicméně úhel klouzání může být u obou křídel stejný, s tím že výhoda +0,1 může být na straně křídla Nevada!

Létání s křídlem Nevada poskytuje více šancí se zachránit nízko nad zemí a lepší klouzavost na dlouhých přeskocích.

Velké uši jsou stabilní a zároveň efektivním vyklesávacím manévrem.



Speed se vyšlapává opravdu lehce.

Když jsem létal se svým kamarádem, který letěl s M2, a pak jsme si křídla vyměnili, pak jsem s M2 jen těžko stíhal Nevadu, protože ta klouzala snadno a rychle vzhůru.
Myslím si, že v rozbitých podmínkách je ovládání křídla Nevada lepší, pokud jste blízko horní hranice zatížení, přitom křídlo neztrácí svou „úžasnou“ míru stoupání.

Shrnutí
Ze všech současných křídel kategorie high-end B mohu potvrdit, že:
- Nevada má nejlepší stoupavost.
- Má také jeden z nejlepších úhlů klouzavosti.
- Je dostatečně komfortní pro piloty křídel high-end B.

Uvítal bych kratší a více přímé řízení, nicméně vzájemné poměry uvnitř balíčku výkon/komfort/stoupavost křídla Nevada není nic jiného, než výjimečný!

Pokud jste jedním z pilotů kategorie high-end B, kteří se chtějí dostat kdo blízkosti „troposféry“ ;-), pak si  nenechte ujít
alespoň testovací let.

Klepnutím přejdete na originální článek.

Stav k 26.12. 19:15.

 

Aktualizováno Úterý, 03 Únor 2015 23:17