Hlavní sponsor

Banner
Banner
Banner
Banner

IGC Browser

Banner
Banner
Banner

Reklama

Banner

OZONE RUSH 3 PDF Tisk Email
Napsal uživatel Miloš Lauermann   
Pondělí, 02 Květen 2011 18:04

Po létání s křídly Mantra4 a Delta jsem došel k názoru, že OZONE nalezl velice komfortní profil s vynikajícím výkonem. Po té, co NOVA Mentor 2 zvedl laťku třídy EN-B hodně vysoko, mi nebylo zcela jasné, s čím Rush 3 vlastně může přijít.


A tak tu stojím na startovačce se vzletovkou 96 kg s tímhle křídlem ve velikosti M (85 – 105kg). Start je snadný a křídlo mně hodně rychle zvedne do vzduchu.

Délka dráhy řídiček je stejná jako u Delty (což je pro OZONE typické). Dlouhá dráha, měkké řídičky, snadno řiditelné s průměrným poloměrem zatáček.

Je jedno do jakých povětrnostních podmínek skočíte, nic nevyruší klidný přístup křídla Rush3.
Asi bych to popsal jako „jízdu po kolejích (stabilita) s pryžovými koly (měkkost)“.

Stejný den jsem létal také s křídly NOVA Mentor 2 a GIN Sprint Evo, a poté opět s Rush 3. Nejutlumenější křídlo z nich byl“Zen” Rush 3.
Ano.... a teď už jsem si zcela jist, že OZONE našel něco zcela speciálního mezi stabilními profily.
Stoupavost křídla Rush 3 je při mé hmotnosti velice dobrá. Je hodně blízko Mentor 2. Jediné co musíte ve stoupáku udělat, je přitažení řídiček... ale žádné komplikace či korekce.
Pokud je Rush 3 zatížen těsně k horní hranici, pak je Mentor 2 se stejnou zátěží lepší, díky jeho mnohem temperamentnějšímu profilu.

Velké uši se stáhnou velmi snadno a jsou stabilní. Speed jde také hladce a lehce. Skutečné potěšení jej použít!

Je čas vyzkoušet výkonnost v protivětru a turbulencích. Později předám Rush3 svému kamarádovi, který má vzletovku 102 kg a já si vezmu Mentor2 s 94 kg.

Po mnoha letech s trimovou konfigurací a vyšlápnutým prvním stupněm speedu jsem se oba shodli, že za klidných podmínek jsou obě křídla „na stejno“...... ALE v protivětru a za turbulentních podmínek je mírná výhoda na straně Rush 3 !!!

Zkusím to vysvětlit: Mentor 2 je výjimečně „klouzavé“ křídlo, ale ve vzduchu se mnohem více pohybuje, což je dobré pro zkušené piloty. Rush 3 je mnohem stabilnější křídlo.... takže pokud při přeskoku „narazíte“ na vítr, stoupák nebo turbulenci, pak profil Rush 3 drží křídlo stále „na kolejích“ a křídlo tak neztrácí svou klouzavost.
Mentor 2 sebou více „šije“, a tyto pohyby které jsou sice malé, ale mají svou odezvu v profilu křídla (houpání a kývání) a tak dochází k určitým malým ztrátám při dlouhých přeskocích (s pohybujícím se vzduchem). Při klouzání s větrem v zádech jsou obě křídla totožná.
Shrnutí:Mezi novými  křídly třídy EN-B, které jsem zatím testoval stojí Rush 3 zcela osamoceně v letovém komfortu a snadnost jeho ovladatelnosti ve vzduchu je opravdu výjimečná.
Po třech hodinách xc letu v turbulentním vzduchu  jsem přistál abych si vzal jiné křídlo, ale můj mozek byl stále zafixována na Rush 3.
Pokud chcete křídlo třídy EN-B, ale jste stresováni prací, unaveni každodenní zátěží a přesto chcete létat bez dalšího stresu, pak Rush 3 je to správnou volbou pro vás.

 

první video: http://www.youtube.com/watch?v=IssYMI5LULE
další videa: ...brzy
fotky: https://picasaweb.google.com/Ziad.bassil/OZONERUSH3M#
Stav 2.5.2011 14:14
Zdroj

Aktualizováno Úterý, 03 Únor 2015 23:15