Hlavní sponsor

Banner
Banner
Banner
Banner

IGC Browser

Banner
Banner
Banner

Reklama

Banner

ADVANCE IMPRESS 3 PDF Tisk Email
Napsal uživatel Miloš Lauermann   
Pátek, 21 Říjen 2011 09:56

(kurzívou poznámky překladatele)
Impress 2+ byla mojí hlavní sedačkou v uplynulých dvou letech a shledal jsem ji velice pohodlnou pro mé potřeby. Poté mi přišla Impress3 velikosti M.
V mém případě se do ní má vejít 181 cm a 73 kg.

Konstrukce sedačky a jejich detailů je „bezvadná“. Je opravdu velmi těžké najít mezi sedačkami podobný klenot co se týče „vychytávek“;-) !
Kvalitou výroby ta sedačka na vás udělá opravdu dojem. Švýcarská přesnost! ;-)


 

Ve vzduchu:
Abych byl schopen poznat lépe novou sedačku, udělal jsem si jeden let na Impress 2 + a Sigma 8 25 se vzletovkou 93 kg, a poté, po přistání, jsem si vzal stejné křídlo , ale s Impress 3 M, se vzletovkou  90 kg a odstartoval s ní do stejných podmínek

Téměř okamžitě jsem pocítil mnohem větší houpavé pohyby než u Impress2+. Možná jsem do velikosti M poněkud hubený.
Toho dne byly stoupáky 3m/s bodové velikosti, s „poloměrem“ 10m, na našich startovačkách „velmi časté“.
Pro pokusy ustředit křídlo jen pomocí sedačky ideální počasí.

Mé létání se po dlouhou dobu přizpůsobilo „prkýnku“ sedáku jako opěrnému bodu při přenášení zatížení sedačky tělem uvnitř impresky 2 a tady, u Impress3 najednou... nic.
Mám za to, že ke změně tohoto pocitu postačí nějaký ten čas, ale ani 5 letových hodin nepomohlo... Možná bych měl přizpůsobit svou konzervativní hlavu .... ;-)

Ale cítil jsem jak se „zhoupává o trochu rychleji, než jsem mohl přenést hmotnost svého těla do protipohybu.”
Nic nezvyklého pro tuto úroveň závodních sedaček, prostě se jen o trochu více houpe než Impress 2 +.

Vynikajicí pohodlí ve vzduchu je silnou stránkou této sedačky, pohodlné opory zad i boků, stejně jako pocit lehkosti při stoupání na startovačku.

Klady:
Pocit pohodlí s oporou zad i boků.
Lehčí o 3 kg než Impress2+.
Výjimečný výrobek z hlediska celkové konstrukce i jednotlivých detailů.

 

Nedostatky:
Ve stoupácích se více houpá než Impress2. Možná jsem na velikost M až moc hubený (měřím 181cm a vážím 73 kg), což by mohlo vysvětlit právě to houpání.
Nemá "podpěrný bod" (Aristotelův pověstný „pevný bod“?) pro přenášení zatížení tělem (žádná hrana sedáku) jako Impress 2, ale je třeba si zvyknout na nový způsob přenášení váhy těla.
 https://picasaweb.google.com/110040226962521480605/ADVANCEIMPRESS3M

 

Další poznatky:
Pro létání s touto sedačkou jsem vymyslel drobnou úpravu nastavení pro hubené piloty, které omezí mnou zjištěné „slabé“ houpavé pocity.

 

Poté, co jsem dostal několik emailů od dalších pilotů s podobnými pocity, přikládám fotografie úprav, které nemohu doporučit předtím, než budou odsouhlaseny společností ADVANCE z hlediska bezpečnosti. Nicméně u mne úprava fungovala dobře.
 

Stačí malý pásek na každé straně, s délkou okolo 16 cm (viz obrázek) a je hotovo. Nicméně já jsem tuto instalaci provedl podobně jako u trimů, protože jsem chtěl zjistit v jaké vzdálenosti dojde k odstranění pocitu nepříjemného houpání.
Došel jsem nakonec k názoru, že stačí jen trošku zabrat. Není třeba za ně tvrdě tahat, stačí pouze mírně.

https://picasaweb.google.com/110040226962521480605/ADVANCEIMPRESS3M#5664862914670979250

https://picasaweb.google.com/110040226962521480605/ADVANCEIMPRESS3M#5664867032364545746

Také jsem nainstaloval neoprénový kryt na vnitřní stranu tvrdého prsního popruhu, tak aby nedošlo ke zranění prsou při startovacím nalehnutí do popruhů sedačky při předklonu.

Stav k 21.10.2011 11:00

Zdroj.

 

 

Aktualizováno Úterý, 03 Únor 2015 23:17